تهیه غذا

ساخت وبلاگ

کترینگ - ابتدا فیله ها را بدون اینکه برش بزنید با نمک و فلفل و خلال پیاز و زعفران مزه دار کنید سپس روغن را اضافه کنید مخلوط نمائید و در یخچال به مدت 2 تا 3 ساعت استراحت دهید . برای گوشت گوساله بهتر است 1 قاشق سوپخوری ماست هم به آن اضافه کنید تا رنگ قرمزی گوشت به صورتی خوشرنگ تبدیل شود.

سپس بصورت حلقه ای دور خود بپیچید و در سیخ فرو کنید به اینصورت که یک مرغ، یک فیله گوسفند، یک در میان در هر سیخ می توانید 4 تا 5 عدد گوشت فیله بزنید . در صورتی که بتوانید و امکانات ایجاب می کند بر روی آتش کباب می کنیم در دیس می کشیم و در کنار آن گوجه فرنگی کباب شده و حلقه لیمو ترش قرار می دهیم در صورت نداشتن.

امکانات کباب کردن در کترینگ با مقداری روغن در ماهیتابه ای روی حرارت ملایم سرخ می کنیم و به شکل فوق آنرا تزئین می کنیم این کباب هم از نظر مزه و هم از نظر شکل ظاهر زیبا و خوشمزه می باشد در ضمن می توانید در فر هم کباب کنید . در صورت نداشتن فیله گوسفند می توان برشهای باریکی هم اندازه فیله گوسفند از فیله گوساله استفاده کرد .

خواص زیتون :

زیتون رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و قابض است و میوه نارس زیتون سرد و خشک است و روغن زیتون گرم و خشک است برگ درخت زیتون نیز گرم و خشک می باشد دم کرده برگ زیتون داروی خوبی برای پائین آوردن فشار خون می باشد .

تهیه غذا...
ما را در سایت تهیه غذا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین ghazamabna بازدید : 333 تاريخ : چهارشنبه 29 دی 1395 ساعت: 12:49

برای تهیه قرمه سبزی در کترینگ به نکات زیر توجه فرمایید

لوبیا را از شب قبل می خیسانیم و دو یا سه بار آب آن را عوض می کنیم. سپس به همراه آب و نمک میگذاریم تا کمی بجوشد.

لیمو عمانی را در ظرف آب می اندازیم تا کمی نرم شود و با چنگال آن را سوراخ میکنیم.

پیاز را نگینی خرد کرده و با کمی روغن سرخ می کنیم تا طلایی شود.

گوشت را با توجه به سایز مورد نظرمان خرد می کنیم و با پیاز کمی تفت می دهیم تا رنگ گوشت عوض شده و سرخ شود به صورتی که آب آن خارج شود. سپس به آن زرد چوبه و کمی فلفل ترجیحا فلفل قرمز اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

لوبیا ها را به گوشت و پیاز اضافه کرده و با اندکی آب می گذاریم نیم پز شوند.

در این حین سبزی را شسته و خرد می کنیم. سپس آن راسرخ می کنیم. اگر از سبزی فریز شده استفاده می کنید سبزی را به صورت یخ زده بدون آن که یخ آن باز شود در روغن قراردهید تا پس از سرخ شدن، سبزی به صورت لاستیکی و سیاه رنگ نشود.

بعد از نیم پز شدن لوبیا و گوشت، سبزی سرخ شده، لیمو عمانی و آب را به مواد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم کاملا پخته و جا بیفتد.

در آخر نمک و فلفل و گرد لیمو رو اضافه می کنیم .در بعضی مناطق به خورش قرمه سبزی رب گوجه و آبلیمو اضافه میکنند که بستگی به ذائقه افراد دارد.

نکات مهم در کترینگ طبخ خورشت قرومه سبزی مجلسی

بهتر است سبزی خورشت قورمه سبزی خیلی ریز خرد شود چون به این ترتیب خورش بهتر جا می افتد.

آب را به صورت یک جا به خورشت اضافه نمایید.

حتی الامکان برای پخت قورمه سبزی از سبزی تازه استفاده کنید. چرا که خورش قورمه سبزی خوشمزه تر و خوش رنگ تر می شود و صد البته ویتامین های موجود در سبزی بهتر حفظ می شود.

اگر می خواهید سبزی قورمه سبزی را در فریزر نگهداری کنید بهتر است که آن را سرخ نشده در فریزر بگذارید و موقع پخت سرخ کنید تا سالم تر و خوش رنگ تر (سبزتر) باشد. چون از نظر بهداشت غذا روغن مایع نباید یخ بزند و مصرف روغن جامدهم برای سلامتی مضر است.

شنبلیله خورش قورمه سبزی نباید زیاد باشد چون خورش تلخ می شود.

اگر سبزی قورمه سبزی درشت خرد شده باشد خورش هر چه بجوشد جا نمی افتد.

در بعضی از نواحی شمال کشور، سبزی های محلی خود را نیز به قورمه سبزی اضافه می کنند.

سرخ کردن زیاد سبزی باعث تیره شدن رنگ آن و در نتیجه از دست دادن خواص غذایی آن می شود.

نسبت سبزی های مختلف در قورمه سبزی بستگی به ذائقه خانواده دارد.ولی در هر حال اگر تره زیاد باشد طعم خورش تند می شود. اسفناج زیاد به خورش، مزه خورش آلو اسفناج می دهد. شنبلیله زیاد خورش را تلخ می کند و بوی گشنیز هم در خورش قورمه سبزی نباید خیلی محسوس باشد.

نکته دیگر آنکه اگر سبزی موقع خرد کردن آب انداخت آب آن را دور نریخته و به خورش اضافه کنید.

هنگام سرخ کردن سبزی قورمه سبزی ، روغن سبزی را اول به آن اضافه کنید و به اصطلاح نگذارید آب سبزی خشک شود بعد روغن بریزید چون رنگ روغن روی خورش جا افتاده و سبزی سبز و خوش رنگ می شود.

هنگام خاموش کردن شعله می توان قطعه هایی از یخ به خورش اضافه کرد تا روغن خورش به سطح خورش بیاید.

نکات ریز در مورد گوشت قورمه سبزی

گوشت قورمه سبزی نباید خیلی ریز باشد. در اندازه گردویی درشت مطلوب است و می تواند با استخوان یا بدون استخوان باشد.

از گوشت راسته نیز می توان استفاده کرد.

استفاده از گوشت گوساله یا گوسفند بستگی به ذائقه خانواده دارد کترینگ ولی این خورش باگوشت گوسفند بدون چربی خوشمزه تر است.

برخی علاوه بر گوشت خورشی و عصاره موجود در آن از عصاره مرغ، یا قلم استخوان استفاده می کنند.

تهیه غذا...
ما را در سایت تهیه غذا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین ghazamabna بازدید : 321 تاريخ : يکشنبه 26 دی 1395 ساعت: 12:46

نکته ی اول پخت جوجه کباب در کترینگ در مورد آبلیمو و نمک هست. اول اینکه آبلیو و نمک جوجه را سفت می کند. حذف آن هم جوجه را بی مزه می کند. برس کشیدن ترکیب آبلیمو و نمک به جوجه ی نیم پز شده هم به اندازه ی کافی به آن طعم و مزه نمی دهد و باید همراه این مواد بماند تا طعم بگیرد.

خوب پس چه کار کنیم که هم گوشت سفت نشود و هم به اندازه ی کافی طعم بگیرد.

ما باید دور تا دور جوجه ها را با روغن مایع کاور کنیم تا در اثر ماندن طولانی از نفود آبلیمو و نمک به تکه های جوجه جلوگیری کند در عین حال حسابی طعم دار شود.

پس قبل از اضافه کردن آبلیمو و نمک به آن روغن مایع (نه کره توضیح می دهم) اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا جوجه ها با روغن پوشیده بشوند بعد آبلیمو و نمک اضافه می کنیم به این شکل جوجه های طعم دار شده ی ما هرگز و هرگز سفت نخواهند شد.

کره هم چون در اثر سرما سفت می شود حتی اگر آن را ذوب کنیم باز چون جوجه ها سردند سفت می شود و جوجه ها خوب کاور نمی شوند و جوجه در اثر تماس با آبلیمو و نمک سفت می شود برای این قسمت توصیه نمی شود. اما در آخر می توانید برای عطر و طعم بیشتر به آن 1 قاشق غذاخوری کره ی مذاب اضافه کنید.

نکته ی دوم در مورد شیوه ی خرد کردن پیاز هست. بعضی افراد پیاز را رنده می کنند تا تکه های جوجه را خوب بپوشاند. بعضی هم پیاز را داخل خرد کن یا بلندر له می کنند تا جوجه ها حسابی مزه بگیرند.

به نظر من این روش غلط است، چرا ؟ چون اگر پیاز له یا رنده شود به تکه های جوجه می چسبد و جدا نمی شود. بعد که ما روی حرارت کباب می کنیم این پیاز ها سریع می سوزند و ما گمان می کنیم رنگ جوجه عوض شده و پخت آن کافی است.

در حالیکه این پیازها هستند که طلایی (و بعضا قهوه ای و سیاه شدند و سوختند) و این باعث می شود پخت را متوقف کنیم و گوشت مرغ به خوبی نپزد و همچنین پیازهای سطح جوجه بسوزند و تلخ شوند.

اگر پیاز را به این شکل له کنید ما در جوجه کبابمان یک کاور تلخ و سوخته ی پیازی و گوشتی نپخته داریم.

پس رنده و له کردن پیاز ممنوع بهترین شکل خرد کردن پیاز خلال کردن آن هست.

نکته ی بعدی در مورد زعفران کترینگ هست. یک جوجه کباب اصل و حرفه ای حتما حتما زعفران آن هم به مقدار زیاد دارد.

منتها مشکلی که وجود دارد این است که ما زعفران دم کرده (یا به اصطلاح آب زعفران) را به جوجه ها اضافه می کنیم اما به جای اینکه تکه های جوجه طعم زعفرانی بگیرند پیازها و روغن و آبلیمو و خلاصه هرچی که داخل آن ریختیم طعم زعفران می گیرند و بعدا این مواد زعفرانی دور ریخته می شود که به نظر من خسارت است. خوب پس چه کار می کنیم؟

قبل از اضافه کردن هر چیزی به جوجه (هرچیزی شامل پیاز و آبلیمو و ...) به تکه های جوجه خام و خالص رعفران دم کرده اضافه می کنیم و به مدت 1 ساعت (یا بیشتر) استراحت می دهیم تا تکه های جوجه طعم و رنگ زعفران بگیرند بدون اینکه نگران رنگ و طعم گرفتن پیازها و آبلیمو و سایر مواد باشیم. بعد به آن سایر مواد را اضافه می کنیم.

نکته ی آخر  هم در مورد ادویه جات هست. مرغ ذاتا بوی خاصی دارد که ناپسند است. این بو به میزان قابل توجهی با پیاز و زعفران گرفته می شود. اما اضافه کردن سایر ادویه جات هم به رفع بوی بد مرغ و بهتر شدن طعم و بوی آن کمک شایانی می کند. این مورد کاملا سلیقه ای است اما ادویه های پیشنهادی من 1- پودر پیاز 2- فلفل سیاه تازه آسیاب شده (نه مانده! توضیح می دهم) 3-مقدار بسیار اندکی پودر سیر

و یک نکته هم که حتما خودتان خوب می دانید این است که به صورت کلی هر نوع ادویه ای را دقیقا در همان لحظه ی مصرف باید آسیاب کرد. ادویه های آسیاب شده اگر بمانند به سرعت بو و طعم خودشان را از دست می دهند.

این یک قانون کلی است. هل، زعفران، فلفل سیاه، تخم گشنیز. و هر ادویه ی دیگری را دقیقا در همان لحظه ی استفاده باید آسیاب کرد تا بیشترین میزان بو و طعم را داشته باشیم.

پس مراحل کار مزه دار کردن جوجه کباب به این شکل است : اول به تکه های جوجه ی خرد شده محلول غلیظ زعفران اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تکه های جوجه همراه با محلول زعفران 1 ساعت بماند.

بعد به آن روغن مایع اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا تکه های جوجه کاملا با روغن مایع کاور شوند.

بعد به آن آبلیمو و نمک و ادویه جات تازه آسیاب شده اضافه می کنیم مجددا یک ساعت استراحت می دهیم و در نهایت به آن پیازی که خلالی خرد شده و در صورت دلخواه فلفل دلمه ای خرد شده اضافه می کنیم حداقل برای مدت 2 ساعت و حداکثر یک شب در یخچال به آن استراحت می دهیم تا حسابی مزه بگیرد.

بعد هم روی شعله ای یکنواخت و متوسط ( و از آن بهتر زغال سرخ) کبابشان می کنیم و با پلوی زعفرانی و کره و گوجه ی کبابی در کترینگ سرو می کنیم.

تهیه غذا...
ما را در سایت تهیه غذا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین ghazamabna بازدید : 320 تاريخ : يکشنبه 19 دی 1395 ساعت: 13:25

وقتی صحبت از قیمه می‌شود، همه به یاد قیمه نذری می‌افتند؛ قیمه‌ای که با سیب‌زمینی سرخ‌شده و برنج دودی طعمی خاص پیدا می‌کند و عقاید و ارادت‌هایمان نیز باعث می‌شود این غذا را جور دیگری دوست داشته باشیم.

برای طبخ عالی این غذای اصیل در کترینگ ، نکته‌های ریزی وجود دارد که در این مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد زیرا برای اینکه لپه‌ها شکل اصلیشان را از دست ندهند یا قیمه رنگ زیبایی پیدا کند و تلخ نشود، همواره سۆال‌های فراوانی از سوی خانم‌ها مطرح می‌شود. پس برای مشاهده پاسخ این پرسش‌ها، با ما همراه شوید.

 قیمه از خورش‌های ایرانی است که فقط یک دستور پخت دارد و با اینکه در شهرهای مختلف آن را به شکل قیمه نثار، قیمه نخود، پیچاق قیمه، قیمه آذری و... تهیه می‌کنند، اما قیمه اصلی همان خورشی است که از لپه، گوشت، لیموعمانی و البته خلال‌های سیب‌زمینی تشکیل‌شده است، بنابراین نباید در دستور تهیه آن تغییری داد.

رعایت این 10 نکته نیز به هرچه خوشمزه‌تر شدن این غذای اصیل ایرانی کمک می‌کند

1 - گوشتی که برای تهیه این خورش مورد استفاده قرار می‌گیرد، گوشت خورشی است که یا از گوشت گوساله تهیه می‌شود که بهتر است مغز ران باشد یا گوشت گوسفند که در این صورت گوشت سردست را به شما توصیه می‌کنم.

2 - ظرف مناسب پخت این غذا، قابلمه مسی است و بهتر است خورش آماده شده را در ظرف سفالی و به رنگ فیروزه‌ای سرو کرد تا به این ترتیب غذا ظاهری زیبا پیدا کند.

3 - هرگز در خورشتان آب‌لیمو نریزید بلکه آن را با لیموعمانی و رب گوجه‌فرنگی ترش مزه‌دار کنید. کترینگ یادتان باشد که برخی از رب‌های گوجه‌فرنگی ترش مزه هستند و می‌توانند به هر چه خوش‌طعم شدن خورش کمک کنند.

4 - برای آماده کردن لپه، بعد از خیساندن، آن‌ها را چند دقیقه در آب بجوشانید و کف سیاه حاصل از جوشیدن را بگیرید تا بوی خاص آن از بین برود و افزودن این لپه‌ها به خورش، طعم بهتری به آن خواهد داد. در غیر این صورت لپه‌ها را به همراه گوشت تفت دهید و سپس آب را در خورش بریزید تا مواد در کنار هم بپزند و لپه‌ها شکل خود را از دست ندهند.

5 - رب گوجه‌فرنگی و زعفران از عوامل رنگ دهنده به این خورش هستند و افزودن کمی دارچین به غذا طعم بهتری به آن خواهد داد.

6 - لیمو عمانی‌ها را 20 دقیقه قبل از سرو به خورش اضافه کنید زیرا زود انداختن آن‌ها باعث تلخی خورش می‌شود. دیر انداختن آن‌ها باعث می‌شود که غذا طعم لیموعمانی پیدا نکند.

7 - هرگز روی خورش قیمه، چیپس خلالی نریزید بلکه خودتان خلال‌های سیب‌زمینی تازه را سرخ و همراه غذا سرو کنید.

8 - انداختن 2 عدد گوجه‌فرنگی قاچ شده در خورش، هم طعم بهتری به این غذا می‌دهد هم باعث می‌شود تا این خورش رنگ بهتری پیدا کند.

9 - این غذا باید با یک بشقاب سبزی خوردن و برنج زعفرانی سرو شود. ته‌دیگ برنج هم باید از نوع نانی باشد زیرا این غذا با خلال‌های سیب‌زمینی سرو می‌شود پس نباید ته‌دیگ غذا را هم سیب‌زمینی گذاشت. به خاطر داشته باشید که گذشتن ته‌دیگ نان در کنار این خورش طعم به یادماندنی‌ای به آن خواهد داد.

10 - نوشیدنی‌ای که کترینگ رز به شما پیشنهاد می‌کنم با این خورش میل کنید، دوغ، شربت به‌لیمو و شربت گل سرخ است که با نوشیدن آن‌ها وعده غذایی‌تان کامل خواهد شد.

تهیه غذا...
ما را در سایت تهیه غذا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین ghazamabna بازدید : 308 تاريخ : چهارشنبه 15 دی 1395 ساعت: 12:42

پختن پلویی با کیفیت خوب، پایه آشپزی در کترینگ است. پس اولین چیزی که بهتر است در آشپزی یاد بگیرید، روش صحیح پخت برنج و دانستن تمام فوت و فن های پخت آن است.

10 مرحله تهیه پلوی آبکشی

1. برای پخت برنج، اولین مرحله خیساندن آن است. برنج را بعد از پاک کردن، با آب ولرم بدون این که مدام چنگ بزنید، آنقدر بشویید که آب روی برنج شفاف شود.

2. برنج را داخل کاسه یا لگن ریخته و روی آن آب گرم، نه آب داغ بریزید؛ آب باید تقریبا 4 بند انگشت یا سانت بالاتر از سطح برنج داخل کاسه یا لگن باشد.

3. به آب برنج نمک اضافه کنید. اگر می خواهید آن را آبکش کنید، لازم نیست نگران مقدار نمک باشید، چرا که بعد از آبکشی می توانید با ریختن آب، نمک اضافی آن را بگیرید ولی اگر می خواهید برنج را به صورت کته بپزید، نمک آن را به اندازه بریزید یعنی آب برنج نه شور باشد و نه بی نمک. برای خیس خوردن برنج حداقل 3 تا 4 ساعت زمان لازم است.

4. بعد از این مدت برای پخت برنج آبکشی، قابلمه موردنظر را انتخاب کرده و دوسوم آن را آب بریزید. در قابلمه را بگذارید و آن را روی شعله زیاد اجاق بگذارید تا آب به جوش آید. زمانی که آب به جوش آمد آب برنج را خالی کرده و در قابلمه حاوی آب در حال جوش بریزید و صبر کنید تا داخل آب جوش بپزد.

5. کترینگ برای آنکه از زمان آبکش کردن برنج مطمئن شوید، یک دانه برنج در حال جوش را بردارید و بین دو انگشتتان له کنید یا داخل دهانتان بگذارید. برنج باید کمی میان انگشتانتان له شود و خشک نباشد اما مغز آن مقدار کمی سفت باشد.

یکی دیگر از نشانه های آبکش کردن برنج این است که در این مرحله مقداری از دانه های برنج در حال جوش، روی آب قرار می گیرند. فقط مراقب باشید برنج را به امان خدا ول نکنید چون ممکن است به راحتی وا برود.

6. وقتی از پخت برنج مطمئن شدید، آن را داخل آبکش ریخته و روی آن آب ولرم بریزید تا هم نمک اضافه برنج گرفته شود و هم کمی از حرارت بیفتد.

7. برای دم کردن برنج ابتدا قابلمه مناسبی آماده کرده و داخل آن مقداری روغن بریزید، به اندازه ای که کف قابلمه چرب شود. قابلمه را روی شعله اجاق گاز بگذارید تا داغ شود. سپس آن را از روی اجاق بردارید و کف قابلمه را با نان، حلقه های سیب زمینی یا هر ماده دیگر مورد نظر برای ته دیگ بپوشانید.

8. بعد از اینکه ته دیگ را با سیب زمینی، نان یا هر چیز دیگری پوشش دادید، برنج داخل آبکش را با کفگیر بزرگ داخل قابلمه بریزید به طوری که برنج به صورت کوه داخل قابلمه قرار گیرد و به دیواره های قابلمه نچسبد.

9. بعد از اینکه کل برنج را در قابلمه ریختید، در کاسه دیگری مخلوط روغن و آب را روی اجاق داغ کرده و روی برنج بریزید، سپس در قابلمه را ببندید؛ در این مرحله شعله اجاق باید زیاد باشد. البته قبل از اینکه در قابلمه را بگذارید با دسته کفگیر داخل برنج چند سوراخ ایجاد کنید.

10. بعد از قرار دادن دم کنی، وقتی صدای جزجز به گوشتان خورد و از قابلمه کمی بخار بیرون زد، دم کنی را بگذارید و شعله را کم کرده و بگذارید برنج دم بکشد. کترینگ معمولا برای دم کشیدن پلوی ساده همراه با ته دیگ نان یا سیب زمینی یک ساعت و نیم زمان لازم است.

تهیه غذا...
ما را در سایت تهیه غذا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین ghazamabna بازدید : 270 تاريخ : يکشنبه 12 دی 1395 ساعت: 12:39

مواد لازم برای 12 سیخ کباب کوبیده برای کترینگ

1 کیلو گوشت چرخ‌کرده

300 گرم پیاز( رنده کنید)

1 ق‌چ زعفران

کمی نمک و فلفل سیاه

1.گوشت چرخ‌شده را در کاسه‌ای بریزید. کمی نمک هم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. با اضافه کردن مقدار کمی فلفل، بوی زهم گوشت را از بین ببرید

2.پیازها ی رنده شده را در دست فشار دهید تا کاملا بی‌آب شود سپس همراه زعفران حل شده در آب جوش به گوشت اضافه کنید و خوب ورز دهید. مایه خوب ورز داده‌شده را داخل ظرفی در بسته بگذارید و  به مدت دو سه ساعت در یخچال بگذارید.

3.گوشت کباب را از یخچال کترینگ بیرون آورده و به دوازده قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را در دست کمی ورز داده و به شکل یک بیضی کشیده درآورید.

4.سیخ را کمی خیس کرده و روی مایه کبابی که در دستتان است بگذارید، بعد گوشت را با فشار دست به دور سیخ بچسبانید. مایه را روی سیخ فرم دهید.

5. کباب‌پز را آماده کنید. سیخ‌ها را با فاصله چند سانتی‌متر (نه خیلی نزدیک به آتش) روی منقل بگذارید. دائم سیخ‌ها را جابه جا کنید تا همه طرف کباب خوب بپزد.

فوت‌و‌فن ‌های کباب کوبیده

 گوشت کباب کوبیده نه باید خیلی چرب باشد و نه خیلی خشک. معمولا از گوشت گوسفند استفاده می‌شود یا مخلوطی از گوشت گوسفند و گوساله. بهترین گوشت، قلوه‌گاه (گوشت نیم‌دنده‌ها) گوسفند است. اگر می‌خواهید از مخلوط گوشت گوسفند و گوساله استفاده کنید، دوسوم آن گوسفند باشد و یک‌سوم گوشت گوساله.

گوشت کباب کوبیده را چندین بار چرخ کنید و بعد خوب با پیاز ورز دهید تا یک تکه شود. هر چقدر گوشت بیشتر چرخ شود و بیشتر ورز داده شود احتمال نریختن آن از سیخ بیشتر است.

سیخ مخصوص کباب کوبیده، پهن است؛ نکته‌ای که برای درست کردن کباب کوبیده در رابطه با سیخ آن باید حتما در نظر بگیرید این است که سیخ کباب نباید نو باشد. اگر سیخ شما نو است بهترین کار این است که یک بار آن را حتی بدون کباب روی آتش بگذارید. در ضمن وقتی می‌خواهید مایه کباب را به سیخ بزنید بهتر است سیخ خیس باشد تا گوشت بهتر به آن بچسبد.

موقع چسباندن کباب به سیخ بهتر است دستتان را با کمی آب سرد خیس کنید و حتی موقع شکل دادن کباب روی سیخ، باز دستتان را خیس کنید. اگر مایه کباب سرد باشد بهتر به سیخ می‌چسبد و موقع پخت کباب از سیخ جدا نمی‌شود. هر چه مایه کباب سردتر باشد بهتر است.

وقتی گوشت را روی سیخ می‌چسبانید ابتدا و انتهای مایه کباب را با فشار دست به سیخ بچسبانید و بعد با انگشت به مایه کباب فرم دهید. آتش زغال نباید خیلی شعله‌دار باشد، بهتر است آتش فروکش کرده باشد و فقط زغال‌ها قرمز و گداخته باشند. فاصله کباب‌ها از زغال‌ها هم کافی باشد تا کباب‌ها نسوزند و یا خام نمانند.

بهتر است بعد از به سیخ زدن کباب‌ها، آنها را یکی دو ساعت در یخچال بگذارید تا گوشت خوب به سیخ بچسبد. بعضی به مایه کباب جوش شیرین می‌زنند که ما توصیه نمی‌کنیم، چون با روش توضیح داده‌شده، کباب از سیخ جدا نشده و روی آتش نمی‌ریزد. در ضمن جوش شیرین باعث تلخ شدن کباب می‌شود.

در برخی دستورها کترینگ هم زرده تخم‌مرغ یا حتی آرد یا آرد سوخاری به مایه کباب می‌زنند که باز هم توصیه نمی‌شود. مایه کباب کوبیده زردچوبه ندارد.

تهیه غذا...
ما را در سایت تهیه غذا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین ghazamabna بازدید : 305 تاريخ : چهارشنبه 8 دی 1395 ساعت: 13:04

بخش زمینی كترینگ :

در این بخش شركت های بزرگ هواپیمایی آشپزخانه ها و سامانه های اغذیه پیشرفته ای را به خدمت می گیرند. بطور مثال برای یك پرواز داخلی می بایست 200 بسته پذیرایی آماده شود و این حجم كار برای كلیه پرواز های یك شركت معتبر هوایی بسیار پیچیده و سنگین است.

اشپزخانه ها مرغوب ترین مواد غذایی را با توجه به الگو های تغذیه ای در پرواز انتخاب می كنند . مشخصات بهداشتی و شناسنامه محصولات دقیقاً به ثبت می رسد. این مواد بیشتر از نوع نیمه آماده و كنسرویی هستند. جدول كترینگ روزانه با توجه به پرواز های صبحگاهی ، میانه روز ، ظهرگاهی ، عصر و شبانه متغیر است و با توجه به این وضعیت نوع تولیدات متفاوت خواهد بود.

بطور مثال در پرواز های صبحگاهی از مواد با در صد شیرینی بالاتر به جهت تامین انرژی در انسان استفاده می شود. در پروازهای ظهر از موادی بصورت تركیبی از قند ها و پروتئین ها استفاده شده و در هنگام شب مواد فیبری و پروتئینی مورد توجه قرار می گیرد.

در كترینگ عمدتاً غذا ها در گروههای شیرینی ها و ساندویچ ها قرار می گیرد. علت این انتخاب صرف و هضم ساده تر و حجم كمتر است. در پروازهای بیش از 120 دقیقه از خورشت ها هم استفاده می شود.

بسته بندی مواد غذایی بسیار مهم است. در این خصوص شركت های كترینگ تولیدات خود را با استفاده از سیستم وكیوم و ظروف یكبار مصرف PET آماده كرده و به پروازها منتقل می نمایند. مواد غذایی كترینگ معمولاً 3 تا 12 ساعت قبل از هر پروازی آماده است و تا 72 ساعت به راحتی می توان صرف نمود.

یكی از ویژگی های كترینگ در سازگاری غذا با هر ذائقه و سلیقهای بوده و همچنین توجه به غذا های مرسوم در خانواده های بومی ( و سنتی ) در ارجحیت می باشد.

بخش هوایی كترینگ :

شركت های هوایی چنانچه خود دارای تاسیسات كترینگ باشند محموله های خود را تا 3 تا 12 ساعت قبل از پرواز و با استفاده از خودرو های یخچالدار با دمای استاندار به محل فرودگاه حمل نموده و پس از قرار گیری در كانتینر مخصوص به داخل هواپیما منتقل می شود. در این هنگام بخش اول كترینگ نسبت به توزیع و قرار دادن نشریات و مطبوعات برای هر صندلی اقدام می نماید.

قبل از پرواز به جهت كنترل فشارخون و تسكین اعصاب از طریق مهمانداران به مسافران شكلات های نیمه شیرین توزیع می شود .

پس از پرواز هواپیما و سپری شدن 10 دقیقه از این زمان بسته های كترینگ در بین مسافران توزیع شده و نیز هدایایی از طرف شركت هواپیمایی به آنها اهدا می شود.

برخی از مسافران بنا به عادات شخصی بسته ها را نگه داشته و پس از رسیدن به مقصد با خود همراه می آورند كه البته این امری طبیعی است.

بخش كترینگ هوایی یكی از حساس ترین و در عین حال مهمترین عنصر كیفی در شركت های هواپیمایی بشمار می رود . هر چه نحوه ارائه این سرویس ها مطلوب تر باشد رضایت مندی از آن شركت بیشتر خواهد بود.

عملکرد کترینگ ها همچون امکانات تنها و یا مثل قسمتی از تجارتی بزرگتر در ارتباط با صنعت مهمان نوازی است که در فضای بزرگی از انتخاب ها ی مختلف یا سبکها است . مرتبط ترین آنها ,آنهایی استند که شناخته شده هستند به عنوان اتاقهای خصوصی در رستوران ها, امکانات هتل و امکانات کترینگ های خصوصی .       

عملکرد كترینگ ها همچون امکانات تنها و یا مثل قسمتی از تجارتی بزرگتر در ارتباط با صنعت مهمان نوازی است که در فضای بزرگی از انتخاب ها ی مختلف یا سبکها است . مرتبط ترین آنها ,آنهایی استند که شناخته شده هستند به عنوان اتاقهای خصوصی در رستوران ها, امکانات هتل و امکانات کترینگ های خصوصی .تقاضای صعودی به وسیله عموم برای فضاهای اختصاصی که خارج از محیطهای کار و زندگیشان باشد باعث هدایت کترینگ ها از بودن در صنعت مهمان نوازی به سمت رهبری در بخش قبلی و درآمد زایی بیشتر شد.

افکا خوب و دور اندیش در صنعت سرویس دهی غذا از غذاهای خوب به غذاهایی لذیذ و خوشمزه باعث یکپارچه سازی سرویس های کترینگ ها شد.و همینطور گسترش بازار برای آماده سازی صنعت سرویس دهی غذا شد . سرویس های بیرون بر و بگیر ببر باعث افزایش درآمد با کمترین هزینه ها شد .

تهیه غذا...
ما را در سایت تهیه غذا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین ghazamabna بازدید : 267 تاريخ : يکشنبه 5 دی 1395 ساعت: 14:26

چرا کترینگ سیار؟

امروزه با نسل جدیدی از رستوران ها روبرو هستیم که در خیابان به مردم غذاهای آماده یا سفارشی تحویل می دهند. طبق مطالعات انجام شده توسط ای بی ای اس ورد (IBSI WORLD) غذاهای خیابانی یا کترینگ های سیار از 2007 تا 2012 معادل 8.4 درصد رشد داشته اند. این یک آمار کارآفرینی بسیار بالاست. ضمن اینکه 87 درصد از افراد کارآفرین که جسارت و خلاقیت راه اندازی رستوران سیار داشته اند با حداکثر 4 نیروی کار به کسب وکار خود ادامه می دهند.غذاهای خیابانی به صورت کترینگ سیار ، کیوسک های رستورانی، ماشین های آشپزخانه ای و کارتی سرو می شوند. کترینگ های سیاردر ایستگاه های اتوبوس، فرودگاه ها، استادیوم ها، مراکز نمایشگاهی، کنفرانس ها، مراکز تفریحی و... از استقبال خوبی برخوردار می شوند.صنایع غذایی شاهد حجم عظیمی از پاسخگویی کترینگ های سیار به کندی اقتصاد دراین چند سال اخیر بوده اند. امروزه مردم به دنبال صبحانه و ناهار ارزان و در دسترس هستند. چرا که اغلب کارکنان زمان فشرده ای دارند که منجر به کار بیشتر و زمان کمتر برای صرف غذا شده است. مجموع این عوامل منجر به استقبال از کترینگ های سیار در جهان شده است.

1: تهیه غذا

برای اولین بار درایران رستوران های سیار را به ایرانیان خلاق، هدفمند و کارآفرین عرضه نماید. ویونا با مشاوره دقیق در تمام مراحل کار با شما همراه خواهد بود.

2: سرو غذا

دراین کترینگ ها، مشتری غذای خود را سفارش داده و پس از گذشت زمان طبخ، غذای خود را تحویل می گیرد. این خدمات در قالب رستوران های سنتی، فست فود و ... ارائه می شوند.

تهیه غذا...
ما را در سایت تهیه غذا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امین ghazamabna بازدید : 303 تاريخ : چهارشنبه 1 دی 1395 ساعت: 13:32